OMS-i creëert innovatieve en duurzame oplossingen voor problematische vraagstukken

‘HOE KAN DE KLANT ZIJN WERK OP EEN MAKKELIJKERE WIJZE DOEN?’

OMS-i (de i staat voor innovatie en Internet of Things) is continu aan het zoeken naar wat de klant niet vandaag wil, maar morgen en overmorgen. “Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze klant zijn werk op een effectievere en efficiëntere wijze kan doen, maar ook hoe de klant van onze klant zijn werk makkelijk kan uitvoeren”, legt Krijt uit. “Het is allemaal wel maatwerk.”

AED-APPARATUUR Enkele jaren terug kreeg Krijt de vraag of hij voor een mondiale speler op het gebied van AED-apparatuur 150 salesmensen kon vinden. “je moet in techniek denken”, was het advies van Krijt. “De klant had nog niet echt het verschil gezien tussen deze mondiale speler en de nummers één en twee in de hele reeks van aanbieders. Er moest iets zijn waardoor hij zich gaat onderscheiden.” OMS-i ontwikkelde een apparaatje dat in de AED wordt verstopt.

OMS-i levert maatwerk om problemen van klanten op te lossen aan de hand van Internet of Things oplossingen. Alle mogelijke communicatiesignalen (Wifi, LoRa, Bluetooth, NBioT, GSm, GPRS en satelliet) kunnen hierbij ingezet worden. “Met onze producten en diensten creëren wij toegevoegde waarde met betrekking tot de verbetering van de marketingpositie, effectiviteit en reductie van de operationele kosten voor onze klantengroep”, geeft Jeroen Krijt, mede-eigenaar van OMS-i, aan. “Het draait om het ontzorgen van onze klanten en hun eindklanten.”

Dit apparaatje laat weten of de hardware, de software, de batterij en de pad correct functioneren. “Is dat niet het geval, dan is het op dat moment noodzaak de diesel te starten en er naartoe te rijden en verbeteringen door te voeren. Door informatie uit de AEDapparatuur te ontsluiten hoeft de klant de apparatuur niet meer te controleren op defecten of batterijspanning en weet hij zeker dat het apparaat in geval van een incident juist functioneert en een leven binnen zes minuten kan redden.”

De AED-apparatuur van deze mondiale speler is nu over de hele wereld te vinden. Wat van belang is, is het feit dat het apparaatje zich continu afvraagt wat het sterkste communicatiesignaal is om de bevindingen over te zetten. Daardoor kan de leverancier ook de garantie geven dat de AED altijd naar behoren functioneert. “Deze leverancier heeft nu iets waarmee hij zich kan onderscheiden en levens kan redden. Dat maakt het verschil ten opzichte van andere partijen.”

OMS-i COMMUNICATOR 
Dit is een voorbeeld van een oplossing van OMS-i voor de medische sector, maar er zijn nog meer mogelijkheden. De OMS-i Communicator wordt in een medisch (scan en echo) apparaat geplaatst, zoals de AED, waardoor beheer en monitoring van het apparaat wordt uitgevoerd. Tevens draagt het zorg voor het beschikbaar krijgen van de operationele, onderhouds- en scanning gegevens op de plaats waar deze gegevens geanalyseerd worden. Bij Point-of-Care (POCT) worden medische – mobiele – scan, diagnose en echo apparatuur voorzien van een instrument van OMS-i dat precies weet waar het apparaat is, wie het gebruikt heeft, hoe ermee omgegaan wordt, alle onderhoudszaken bijhoudt en de gegevens verstuurt naar de locatie van de analyse over een beveiligd VPN netwerk

PARTNERS OMS-i OMS-i heeft een samenwerkingsverband met een aantal partners, zoals SAP, Samsung, Huawei, Unchain en ACS Innovation. Met deze laatste partner heeft OMS-i een Business Eco model opgezet. Doel is met elkaar op basis van openheid en vertrouwen toegevoegde waarde te creëren richting de markt en de klant. “Laat een ieder doen waar die goed in is!”, stelt Krijt. “Wij kunnen niet produceren en ontwikkelen, maar hebben de marktcontacten.”

ASSET MANAGEMENT
In dit licht bezien past ook het Asset Management, dat bijvoorbeeld in ziekenhuizen kan worden toegepast. Het is een gegeven dat in een ziekenhuis per maand spullen verdwijnen; bijvoorbeeld een bed. Zo’n bed kost ongeveer 8.000 euro. Dat is dus 96.000 euro op jaarbasis. “Bij het missen van een bed wordt een nieuw bed aangeschaft. Er wordt niet naar gezocht, want dat kost tijd en die tijd kunnen ze beter besteden aan een patiënt. Ziekenhuizen moeten dus ontzorgd worden door de techniek, die aangeeft waar een bed staat en wat de status ervan is”, stelt Krijt. Ook medische apparatuur, zoals een elektronische thermometer en pompen, wordt geregeld weggenomen of raakt zoek. “Door onze techniek kunnen ziekenhuizen de kosten drukken.”

 

KLIMAATKASTJES 
In de dienstensector is OMS-i succesvol met een aantal projecten bij scholen (in het kader van RIVM ‘Frisse scholen’ beleid) en kantoren. Daar worden klimaatkastjes geplaatst die verbonden zijn met een dashboard op een computer en/ of smartphone. Hierdoor is het mogelijk dat metingen van temperatuur, vochtigheid, luchtdruk, CO2, Ozon en fijnstof bij de verantwoordelijke gepresenteerd worden. Ben je nieuwsgierig of de oplossingen van OMS-i ook voor jou een uitkomst kunnen zijn? Neem dan contact op met Jeroen Krijt. Hij is altijd bereid om uitleg te geven en te bekijken wat OMS-i voor jou kan betekenen.

OMS-i Haagweg 51 | 2321 AC Leiden 06 – 5145 8796 | info@oms-i.nl | www.oms-i.nl